Bir soru

Bir restorana giriyorsunuz, kalburüstü bir Karadeniz restoranı. Kapıda karşılayıp rahat koltuklu güzel bir masaya yönlendiriyorlar. Otantikliğin eksik olduğu hissediliyor ama atmosfer güzel, dekorasyon gayet çekici, kokular harika. Birazdan tadacağınız lezzetlere inancınız tam.  Masaya oturur oturmaz ilk göz temasını içinde çatal bıçakların olduğu kağıt zarfla kuruyorsunuz. Ve üzerindeki yazıda yine bekleriz yazıyor. Eğer bu biz fanilerin (her ne kadar Karadenizli olsam da) anlayamayacağı orantısız Karadeniz zekasının bir örneği değilse, bilinçaltınıza alacağınız keyif üzerine beklentiyi artırma mesajı gönderen bir hata olarak değerlendirilmez mi? Ya da en azından bu iddialı duruş bir antipati yaratmaz mı? Zira, tamam o zaman bir dahaki sefere görüşürüz diyip masadan kalkmakla formal iletişimin tamamlanması mümkün oluyor. Bu da durumun garip bir sistematiğe izin verdiğini gösteriyor. Denklemde oturmayan bir şeyler olduğu kesin. Hatta mesajın konumlandırıldığı nesnenin tam da tüketicinin mesajı alması gereken anda (eğer servis personeli tarafından çoktan masadan uzaklaştırılmadıysa) en iyi ihtimalle buruşturulup masanın bir köşesinde üzerindeki yazılar okunmaz halde duruyor olacağı gerçeği söz konusuyken durumun anlamsızlığı bir kat daha artmıyor mu?

Yazıya dökülmüş olsun ya da olmasın, bu tarz sembolik mesajların varlığı, eksikliği ya da yanlış yer veya zamanda kullanımı tüketici memnuniyetini ve davranışsal niyetleri etkileyebilir mi? Dolayısıyla bu bilinçaltına etki eden mevcut restoran memnuniyet unsurları atmosfer kapsamı dışında bir kategori yaratır mı? 



Yorumlar

Popüler Yayınlar